fredag 24 juli 2009

Nedräkningen har börjat

Bara 10 dagar kvar!!!
Så här kommer en liten förhands-skrivgrej till bloggen!

Se dig runt omkring där du sitter vid datorn. Välj den första grejen du ser som du har ett särskilt minne kring och skriv om det. Kanske spargrisen som du gjorde ditt bästa att krossa när godissuget blev för stort? :) Det behöver inte vara nåt långt och har du inga minnen kring något kring datorn så hitta nåt annat eller hitta på nåt!

Här kommer min text!

Stressat, stressat, stressat! Jag rundade bokhyllan och blev stående. Vad i...? Mitt skrivbordsunderlägg hängde som en våt hund ur bokhyllan. Mina saker låg hullerombuller på stolen, i den andra bokhyllan, i min vagn, på grannskrivbordet. Och stora fläckar med kaffe här och där... Min nypåfyllda kaffekopp som snällt hade stått på skrivbordet när jag gick ifrån den var tom. Min irritation steg. Jag har inte tid med sånt här! Maria kom rusande: "Förlåt, förlåt, förlåt! Jag råkade stöta till din kaffekopp när jag skulle lägga en sak på ditt skrivbord!" Min irritation försvann men stressen var kvar. Bara att sätta igång att städa då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar